Één voorverpakte gerookte makreel uit de supermarkt. 300 gram. Voor hoeveel personen is die bedoeld?

Ik wil 'm in de pan braden. Heeft iemand nog goede tips voor bereiding en de aankleding en het extra op smaak brengen van de vis?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
36.4K

Antwoorden (3)

Een gerookte makreel is al klaar om gegeten te worden. Braden is dus nergens voor nodig. Eigenlijk is het koud 't lekkerst, maar dat is mijn persoonlijke smaak.
Voor 4 personen kan je dit rekenen, indien het filet betreft. Maar moet je er nog kop en vel van afhalen, dan wordt het voor 3 personen.
Aankleding: wat peper en paprikapoeder erover strooien. Een schijfje citroen ernaast leggen, en eventueel een takje dille. Of remouladesaus erbij presenteren.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als van die 3 ons de kop graten en het vel er nog af moeten, dan heb je met 3 personen wel allemaal een heel klein stukje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
.....Kun je 't vel dan niet eten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn idee, ik heb nog nooit gehoord dat je een makreel in de pan moet doen. Gewoon op je brood is het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
....En 't vel?
Amadea
10 jaar geleden
Het velletje is niet eetbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Peper en paprikapoeder op een gerookte makreel en citroen erbij?
Smakeloze combinatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea heeft gelijk op 1 punt, gerookte makreel behoeft geen verdere bereiding, als je die gerookte makreel gaat bakken ga je een soort vispuree krijgen die er niet erg smakelijk zal uitzien. Ook gaat de smaak heel waarschijnlijk zodanig veranderen dat je nooit nog zin gaat hebben om gerookte makreel te eten. ook ga je het zout dat in de vis aanwezig is nog meer concentreren en dat zal de smaak ook niet ten goede komen.
Maar als je met een visje van 300 gr 4 personen gaat bedienen dan geef je dat maar als aperitiefhapje op een toastje met een sprinkel gehakte peterselie.
Als je het serveert als voorgerecht kan je hier 2 porties uithalen.
Serveer je het visje als hoofdgerecht dan is dat een visje voor 1 persoon.
Een tip als voorgerecht:
Peterselie fruiten en rijkelijk over je vis strooien met een partje citroen ernaast en een versgebakken toast.
Als hoofdgerecht: wat veldsla en/of waterkers, wat groene boontjes, een beetje julienne van wortel, enkele partjes hard gekookt ei en een dressing van gebonden vinaigrette, daar een vers gebakken frietje bij, mmmm lekker.
Het is natuurlijk van bepaalde zaken afhankelijk. Zijn het grote eters (denk dan aan 2 personen) of kleine eters (denk aan 3). Is het voor een gezin met 2 (kleinere) kinderen dan kan het zelfs voor 4 genoeg zijn.) Maar wat eer je er nog bij? Veel verschillende gerechten of minimaal. Allemaal zaken die het voor meer of minder personen geschikt kunnen maken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
>Allereerst: een gerookte makreel is al bereid, dus niet meer braden. wel in de pan, maar op een andere manier, zie onder.

>Een voorverpakte gerookte makreel uit de winkel is prima te eten als je maar op de datum let, bij voorkeur vis op de markt of bij een goede viswinkel kopen.

Antwoord

Voor hoeveel personen is afhankelijk HOE je hem wilt eten.
Kies je op brood, kun je wel met 2 personen goed van eten, schaal sla er bij.
Kies je als warme maaltijd, kun je makkelijk met 4 personen goed van eten.

>>>Broodmaaltijd>>>Wij zijn gewend om gerookte makreel schoon te maken [kop/staart, graten en vel er af halen en weggooien] op kamertemperatuur te laten komen en vervolgens op een boterham op te eten, soms snijd ik dunne uienringen en leg die op de boterham met makreel, erg lekker. [zwarte peper en zou niet vergeten]

>>>Warme maaltijd>>>Mijn [Hindoestaanse] vriendin is gewend om hem [schoongemaakt] in de pan te gooien en met gebakken uien/ tomaten en knoflook OP TE WARMEN [niet bakken/braden/grillen...is niet meer nodig, is al gerookt] op te warmen en met rijst en groente als warme maaltijd te eten. [zwarte peper en zout niet vergeten].

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zout?? Gerookte vis is van zichzelf toch al heel zout? Zout zou ik dus niet meer toevoegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Astrid66 :
Dat klopt hoor Astrid, ik eet hartig, voor de gemiddelde mens is het hartig genoeg, maar je moet het eigenlijk pas toevoegen nadat je geproefd hebt.